Понеділок, 06.05.2024, 05:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Пошук
Меню сайту

Каталог статей


Впровадження ІКТ у навчальний процес Криворізької гімназії №127

 

Поліпшення якості освіти є необхідною умовою формування інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки. На сучасному етапі інтенсивне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у сферу освіти є національним пріоритетом.

Головна мета впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в Криворізькій гімназії №127 - підготовка підростаючого покоління до повноцінної плідної життєдіяльності в інформаційному суспільстві, підвищення якості, доступності та ефективності навчально-виховного процесу.

У світовій освітній практиці інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як якісно нові засоби поширення та акумулювання знань. При цьому актуальною є проблема їх раціонального використання у навчально-виховному процесі, управлінській діяльності, підвищенні кваліфікації педагогічних працівників та самоосвіті.

В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства постає необхідність у стовідсотковому впровадженні у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій.

Наш досвіт дозволяє стверджувати, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі дає можливість:

- організувати самостійну творчу  роботу учнів, спрямовану на розвинення професійних схильностей;

- розвивати уміння ефективно знаходити, подавати та структурувати інформацію;

- оволодівати  сучасними програмними засобами;

- формувати інформаційну культуру для повноцінного використання інформаційного простору;

- розвивати уміння спілкуватися за допомогою електронних засобів обміну інформацією.

Для успішної реалізації впровадження у навчально-виховний процес гімназії інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу до нового рівня освіти на основі зазначених технологій заклад має швидкісний доступ до Інтернету.

Створено єдине освітнє середовище – веб-сайт Криворізької гімназії №127.

Учні і вчителів нашого закладу мають можливість користуватися високоякісними локальними і мережними освітніми інформаційними ресурсами;

Постійно створюються та використовуються у навчальному процесі сучасні електронні навчальні матеріали. Під час проведення уроків вчителі активно використовуються електронні посібники з історії, біології, географії, математики та енциклопедії з навчальних дисциплін. Разом з учнями розробляють власні мультимедійні засоби підтримки викладання навчальних тем.

Роботи, створенні за допомогою комп’ютера, неодноразово ставали призовими на міських і обласних конкурсах комп’ютерної графіки та анімації, Веб-дизайну.

Учні приймають участь в Інтерент-олімпіадах та Інтерент-тестуваннях.

В рамках навчальних проектів проводять учнівські веб-конференції з однолітками інших міст України та інших країн.

Щомісячно  видається  шкільна газета «Світанок», редакторами, кореспондентами і дизайнерами, якої є учнівський колектив.

На базі гімназії проводяться курси для вчителів "Microsoft. Партнерство в навчанні” та "Intel. Навчання для майбутнього”, метою яких є вільне володіння інноваційними комп’ютерними технологія педагогічними працівниками закладу та використання їх в навчально-виховному процесі.

Результатами проходження учителями курсів Intel ­– є впровадження проектних технологій на уроках та в позаурочних заходах. Виконання інформаційних проектів допомагає учням не лише набути нових знань, а й осмислити їх, навчитись застосовувати їх у своєму житті та перейти на новий рівень мислення.

Тенденції розвитку Інтернет-індустрії, а особливо можливості служби Google дозволяють безкоштовно і ефективно впроваджувати в освітній процес елементи дистанційного навчання. Вчителі гімназії навіть без спеціальної підготовки ефективно спрямовують і контролюють навчальну діяльність своїх учнів за допомогою Інтернету. 

Так досить популярним у практиці багатьох вчителів закладу є такі проекти.

1.Робота з навчальними завданнями: їх публікація, здавання результатів та перевірка. Найкраще для цього застосувати групи Google — середовище, в якому кожен зареєстрований користувач (а зареєстрованими є учні та вчитель) може створювати веб-сторінки, публікувати на них дописи та завантажувати в середовище файли. Отже, викладач публікує на сторінці групи завдання, учні завантажують до групи архів виконаної роботи та створюють на нього посилання. Під посиланням викладач може записати коментар до учнівської роботи.

2.Спільне виконання навчальних проектів. У цьому також допомагають групи Google, у яких учні та вчитель можуть спільно редагувати одну сторінку, на які розміщуються матеріали певного ІТ-проекту. Обговорювати хід робіт можна в дискусіях груп Google.

3.Ведення колективного робочого зошита. До онлайнової електронної таблиці в документах Google можна здійснювати спільний одночасний доступ, зокрема її одночасно редагувати, що дозволяє учням спільно розв'язувати певні задачі або, розв'язавши їх самостійно, подивитися, як це зробили інші.

Можливість одночасного редагування документа у службі «Документи Google» допомагає вирішити одну з важливих методичних проблем, а саме проблему застосування індивідуального підходу під час колективних занять. Вона актуальна насамперед на уроках з природничих дисциплін, коли основним методом навчання є розв'язування певної послідовності прикладів. Недоліки традиційного методу розв'язування прикладів на дошці очевидні: він змушує «сильних» і «слабких» учнів розв'язувати одні й ті ж приклади в одному темпі та й не спонукає до розумової діяльності взагалі, оскільки дозволяє учневі «відбути номер», просто переписавши інформацію до зошита. Звичайно, можна дати індивідуальні завдання різного обсягу та змісту, але тоді недоліком стане саме відсутність «дошки», що змусить учителя пояснювати матеріал кожному учню окремо, а це зробити досить важко навіть у групі з 6-7 учнів.

Електронна таблиця, що редагується одночасно, дозволяє поєднати індивідуальний підхід з використанням інтерактивної «дошки», тобто створити «колективний робочий зошит». Таким чином, кожен учень працюватиме у власному темпі. Відстаючі можуть звірятися з розв'язаннями, вже отриманими «відмінниками». Електронна таблиця стає також певним «ярмарком ідей», адже в ній подано всі способи розв'язання, напрацьовані різними учнями, і викладач може звернути увагу групи на найцікавіші знахідки або типові помилки.

4.Надання консультацій. Наявність у групах Google дискусій (форумів) дає вчителю можливість спілкуватися з учнями в позаурочний час. Організація обговорень у службі Blogger є також вдалим рішенням.

5.Ведення електронної бібліотеки. За допомогою служби «Сайти Google» учитель може створювати веб-ресурси з посиланнями на презентації, навчальні програмні засоби, заготовки для виконання завдань тощо.

6.Використання технології Веб 2.0. Дане мережне програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії та діяльність, дозволяє використовувати блоги, вікі-сторінки, мультимедійні сервіси, геосервіси, соціальні закладки, карти знань. Ці інструменти дозволяють організувати: спільне навчання та роботу в мережі. Для вчителів, незалежно від дис­ципліни, яку вони викладають, це надає можливість творчого ви­користання сучасних інформаційних технологій у своїй педагогічній діяльності, нагоду зробити учня «учителем». Важливо, що для цього не потрібно спеціальної підготовки. Крім того, вивчення технології Веб 2.0 передбачене у нових шкільних програмах з інформатики, отже, незабаром кожен школяр буде знайомий з ними.

Веб-засоби, призначені для виконання окремих завдань, об'єднані в онлайнове освітнє середовище. Таке середовище матиме свою «домівку» — веб-сайт, адресу якого учитель повідомляє учням і який містить посилання на інші онлайнові засоби. Це дозволяє вирішувати ширший комплекс завдань дистанційної освіти.

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (20.08.2011) | Автор: Шпітко Вікторія Володимирівна
Переглядів: 1692 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]