Понеділок, 06.05.2024, 13:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Пошук
Меню сайту

Каталог статей


Роль ІКТ в розвитку гуманітарної освіти
Говорити знову про важливість використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі вже немає сенсу. Ми будуємо з вами інформаційне суспільство і всі це ми прекрасно розуміємо. Але, звичайно це зручніше зробити, маючи певні умови для цього і при наявності висококваліфікованих спеціалістів. А я хочу вам розповісти, як сьогодні в цьому напрямку працює звичайна не спеціалізована школа, яка має 2 кабінети інформатики і застаріле комп’ютерне обладнання (як я думаю і більшість шкіл України). Почали ми, звичайно, з кадрів, бо «кадри вирішують все». Для того, щоб мати більш високий рівень викладання ми не обмежуємося лише курсовою підготовкою при нашому Криворізькому державному педагогічному університеті. Ми активні учасники всіх інтернет-семінарів, кожного року ми приймаємо участь у Всеукраїнському зльоті вчителів і інформатики в м. Ялта.

 

Криворізька гімназія №127 працює згідно з Концепцією Державної цільової програми "Сто відсотків" в таких напрямках: 

1. Становлення навчальних дисциплін, що забезпечують підготовку учнів у галузі інформатики.
(Заняття з інформатики в КГ№127 розпочинаються з 2-го класу)
2. Активне використання комп’ютерів і комп’ютерних комунікацій в усіх галузях діяльності навчального закладу.
Наш досвід дозволяє стверджувати, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі дає можливість:
- організувати самостійну творчу роботу учнів;
- розвивати уміння ефективно знаходити, подавати та структурувати інформацію;
- оволодівати сучасними програмними засобами;
- формувати інформаційну культуру;
- розвивати уміння спілкуватися за допомогою електронних засобів обмінюватися інформацією.
Учителеві застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно виконувати повсякденні справи й обов’язки як фахівцеві.

 

Гімназія №127 є опорною школою в районі з впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Напрямками роботи цієї школи є: 

координаційний, інформаційний, діагностичний, кадровий та розвивальний.

 

На базі гімназії проводяться для вчителів району курси "Microsoft. Партнерство в навчанні” та "Intel. Навчання для майбутнього”, метою яких є вільне володіння інноваційними комп’ютерними технологіями педагогічними працівниками навчальних закладів та використання їх у навчально-виховному процесі. 

З 2007 року вчителем інформатики Шпітко В.В., що є тренером цих курсів, було навчено за програмою "Microsoft. Партнерство в навчанні” – 68 вчителів, а за програмою "Intel. Навчання для майбутнього” – 82 вчителя району.
Результатами проходження учителями курсів Intel ¬є впровадження проектних технологій на уроках та в позаурочних заходах. Виконання інформаційних проектів допомагає учням не лише набути нових знань, а й осмислити їх, навчитись застосовувати у своєму житті та перейти на новий рівень мислення.

 

Створено єдине освітнє середовище – веб-сайт Криворізької гімназії №127. Учні й вчителі закладу мають можливість користуватися високоякісними локальними та мережними освітніми інформаційними ресурсами. 

Швидкісний доступ до всесвітньої мережі Інтернет дає змогу познайомитися з новими досягненнями науки у сфері комп’ютерних технологій, з досвідом роботи інших шкіл та освітніх закладів нового типу, через електронну пошту мати зв'язок із школами, вищими навчальними закладами, освітянськими організаціями, підприємствами, мати доступ до матеріалів Всеукраїнських конференцій, документів Міністерства освіти і науки, Академії педагогічних наук, до нових цікавих освітянських проектів. Гімназія працює з трьома інтернет-провайдерами – двома національними: «Укртелеком», «People-net» та одним локальним провайдером «Master Link».
Одночасно з використанням операційної системи Windows та прикладним програмним забезпеченням, що працює з ним, учні мають змогу знайомитися з операційною системою Linux та працювати з навчальними програмами розробленими для цієї системи. Переваги операційної системи Linux в тому, що всі офісні та мультимедійні програми розповсюджуються безкоштовно та з відкритим кодом. Дана система не підлягає впливу вірусів і не потребує додаткового антивірусного забезпечення. Вона невимоглива до апаратного забезпечення і є надійною під час роботи.

 

Постійно створюються та використовуються в навчальному процесі сучасні електронні навчальні матеріали. Під час проведення уроків вчителі активно використовують електронні посібники з історії, біології, географії, математики та енциклопедії з навчальних дисциплін. Разом з учнями розробляють власні мультимедійні засоби підтримки викладання навчальних тем. 

Учні приймають участь в Інтернет-олімпіадах з інформатики, математики, фізики та Інтернет-тестуваннях, мають можливість бути учасниками багатьох Міжнародних проектів.
Так 25 січня 2011 року члени євроклубу «Єдність» взяли участь у on-line тестуванні у рамках Всеукраїнського конкурсу «Чи знаєш ти Європу?».

 

У рамках навчальних проектів проведено учнівські веб-конференції з однолітками не тільки міст України, а й країн Європи. У листопаді 2010 року в рамках проекту PEPFAR «Анти-СНІД» учасники євроклубу «Єдність» Криворізької гімназії №127 взяли участь у веб-конференції між представниками навчальних закладів Кракова (Польща), Кременчука та Кривого Рогу (Україна). Відкритий діалог учасників веб-конференції дав змогу познайомити та обговорити, яким чином молодь цих країн розв'язує питання з проблеми запобігання ВІЛ/СНІДу та що можна зробити спільними зусиллями. 

 

Щомісячно видається шкільна газета «Світанок», редакторами, кореспондентами й дизайнерами якої є учнівська редколегія (2010 р. - газета «Світанок» Криворізької гімназії №127 лауреат XIII Національного конкурсу шкільних газет). 

Використання комп’ютерних технологій у навчальній діяльності дає можливість учням і вчителям гімназії проводити комп’ютерне тестування і здійснювати контроль знань; використовувати навчальні програми з усіх предметів; користуватися каталогами й замовленням книг у публічних бібліотеках через Інтернет; використовувати матеріали, опубліковані в Інтернет, для підготовки доповідей та рефератів; видавати методичні розробки, шкільні збірники, газети; користуватися електронними текстами художніх творів; використовувати електронні енциклопедії, адже 81% учнів гімназії мають комп'ютер, 69% - вихід в Інтернет.
Останнім часом набула актуальності дистанційна освіта, тому більшість вчителів залучається до таких форм роботи:

 

1. Робота зі спільними документами 

За допомогою сервера Google учні об’єднуються в групи, роботою якої керує вчитель-предметник. В групі є можливість обмінюватися публічними повідомленнями, працювати над спільними документами, колективно редагувати зібрані матеріали, вчитель має можливість робити примітки та пояснення до виконаних робіт учнів. В останній час з’являється все більше цікавої інформації в електронному вигляді, але за браком комп’ютерної техніки в закладі вчитель під час уроку не завжди може продемонструвати їх учням. Саме тому робота в Інтерент-групах вигідно доповнює навчальну діяльність учнів.
2. Спільне виконання навчальних проектів.
У цьому також допомагають групи Google, в яких учні та вчитель спільно редагують одну сторінку, на якій розміщуються матеріали певного інформаційного проекту. Обговорюється хід робіт в дискусіях груп Google.

 

3. Надання консультацій і живе спілкування в мережі. 

Наявність у групах Google форумів дає вчителю можливість спілкуватися з учнями в позаурочний час.
Також за допомогою програми Skype вчитель може провести консультації для одного учня або для групи учнів.

 

4. Створення електронної медіатеки. 

За допомогою служби «Сайти Google» вчителі створюють власні веб-сайти з посиланнями на презентації, навчальні програмні засоби, заготовки для виконання завдань тощо.

 

5. Використання технології Веб 2.0. 

Дане мережне програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії та діяльність, дозволяє використовувати блоги, вікі-сторінки, мультимедійні сервіси, геосервіси, соціальні закладки, карти знань. Ці інструменти дозволяють організувати спільне навчання та роботу в мережі. Для вчителів, незалежно від предмету, який вони викладають, це дає можливість творчо ви¬користовувати сучасні інформаційні технології у своїй педагогічній діяльності, нагоду зробити учня «учителем».

 

Зважаючи на актуальність дистанційної освіти ми обрали навчальну систему керування курсами Moodle. Це модульне динамічне об’єктноорієнтоване середовище для організації дистанційного навчання у мережі Інтернет. Система розповсюджується безкоштовно та може працювати на будь-якому комп’ютері, який підтримує базу даних. Чому саме ця система? Вона використовується у 197 країнах, в Україні існує 104 сайти дистанційного навчання в цій системі. Цією системою користуються провідні вищі навчальні заклади України. Відкритість її коду дозволяє налагодити систему індивідуально для окремого навчального закладу. Наша школа почала використовувати систему нещодавно, тому вона має початкову стадію. Зараз ми плануємо заповнювати курси інформацією та додавати модулі календаря та журналу. Взагалі учні сприйняли ідею системи дистанційного навчання з цікавістю і проявили інтерес при заповненні системи інформацією. 

Веб-ресурси, створені педагогами, об'єднані в онлайнове освітнє середовище. Воно має свою «домівку» — веб-сайт нашого закладу, адресу якого вчитель повідомляє учням і який містить посилання на інші онлайнові засоби. Це дозволяє вирішувати ширший комплекс завдань дистанційної освіти.

 

Отже, комп’ютерна підтримка на уроці та в позаурочний час дає значний педагогічний ефект, полегшуючи, розширюючи, поглиблюючи теоретичну базу знань, надає результатам навчання практичного значення, творчого спрямування, розкриває творчий потенціал учителя та учнів.

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (20.08.2011) | Автор: Шпітко Вікторія Володимирівна
Переглядів: 1566 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]