Неділя, 15.09.2019, 13:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Пошук
Статистика сайта

Модуль 3

ВЕБ 2.0

Модуль 3. Створення блогу-щоденника

Блоги на Blogger. Створення блогу.Розробка та його ведення. Організація спільної діяльності через використання блогів. Створення блогу-щоденника команди школи у проекті. Налаштування блогу. Зовнішні посилання в Вікі. Посилання з вікі-сторінки школи на блог, посилання з сторінки проекту на блог. Поняття про теги.

 

Блог (також блоґ, англ. blog, від web log, «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блогерами називають людей, які є авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Популярність блогосфери обумовлена насамперед можливістю використання таких недоступних раніше інструментів, як RSS, trackback та ін. За версією газети «Вашингтон профайл» (англ. Washington Profile), першим блогом вважають сторінку Тіма Бернса-Лі, де він, починаючи з 1992 року, публікував новини. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп'ютерна компанія «Pyra Labs» із Сан-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger був викуплений компанією Google.

Типова анатомія блога

Вміст блога можна уявляти собі як стрічку, на якій в хронологічному порядку згідно з датами їхньої публікації блогером йдуть дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай, ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости, скажімо всі пости за останній тиждень, друга сторінка тоді присвячена постам за тиждень до того, третя сторінка ще давнішим, і так далі. Як правило сторінки блога також містять посилання на архів блогу, тобто на попередні пости згруповані по місяцях і роках. Отже навігація блога в хронологічному порядку є дуже легкою.

Окрім того у багатьох системах блогування можливо призначати категорії постам. Ці категорії відбивають тематику постів, як наприклад, «програмування», «поетика», «сімейні справи» і таке подібне. Тоді відвідувачі блога, які цікавляться думками блогера щодо програмування можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх існуючих постів автора, присвячених цьому предмету.

Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікації, власне, зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати, тощо), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої, вони долучають ці коментарі.

Роль та популярність блогів

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» (англ. англ. - Publish) або подібної, і все, після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування, тощо (такі серверні програми називаються системами управління змістом – англ. - Content Management Systems або CMS). Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації, тим більше, що існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress абоLivejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. Блоги періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як Google, Yahoo!, та ін.

Саме з цих характеристик – мобільності та доступності блогів - випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми. Визнанням великої соціальної ролі блогосфери у боротьбі за права та свободи людей стала нещодавня публікація так званого «Довідника блогерів та кібер-дисидентів» (Handbook for Bloggers and Cyber-dissidents) асоціацією «Репортери без кордонів» (Reporters without Borders), котрий є вільним для використання та розповсюдження і служить прекрасним введенням як до основ ведення блогу і різних його аспектів, так і до застосування блогів у якості зброї для боротьби з тоталітарними урядами та цензурою загалом. Також як один з багатьох прикладів соціальної ролі блогів можна вказати відомий Interdictor’s блог на LiveJournal, який був присвячений урагану «Катріна» і вівся хлопцем, який залишився у Новому Орлеані і кожні кілька годин сповіщав про розгортання трагічних подій, що у той час сприяло підбуренню суспільної думки проти занадто повільної реакції Білого Дому.

Більшість блогів приватного характеру мають інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фахової діяльності, родинного життя, мистецтва, тощо. Тільки деякі з них стають відомими блогерами, нові пости яких можуть отримувати десятки або сотні коментарів.

Ведення блогу

Термін "Блог" - blog - походить від англійського слова, що позначає дію - Web-logging або блогінг - вхід у Всесвітню павутину або веб, в якій людина веде свою колекція записів. Як правило, це особисті записи, що нагадують щоденник. Часто в записах містяться анотовані посилання на інші ресурси, опубліковані в мережі.

Кожне повідомлення, опубліковане всередині блогу, має свій URL - адреса, по якому до повідомлення можна звернутися.

Ці прості ознаки - постійність посилання грають важливу роль при встановленні відносин між людьми й повідомленнями. Якщо у повідомлення немає постійного адресу, то воно не має статусу мережевого документа. На таке повідомлення не можна послатися з іншого мережевого документа, і воно не може бути знайдено програмними агентами.

Простота публікації, ясна метафора щоденних записів у мережевих щоденниках забезпечили велику кількість нових авторів. Крім того, з'ясувалося, що люди із великим інтересом читають новини і замітки, підготовлені не в цілях реклами, а від власного імені. Ясність і доступність блогу викликають інтерес багатьох дослідників, які розглядають його як варіант особистого освітнього простору. У блозі прийнятий зворотний порядок запису. Найсвіжіші записи публікуються зверху. Для ведення блогу потрібен тільки доступ до мережі і бажання представляти свої матеріали. Як правило, автором записів у блозі є одна людина. Автори декількох блогів часто об'єднуються у соціальну мережу, відстежують записи один одного, залишають відгуки і замітки на полях чужих щоденників.

Мережевий щоденник використовується в різних цілях:

Блог служить своєрідним персональним інформаційним помічником, що зберігає записи та посилання.

Це такий помічник для письма та роздуми з допомогою комп'ютера.

Блог використовується як середовище для записів подій власної наукової, ділової чи особистої життя, яка може робитися для себе, своєї родини або друзів.

Багато хто вважає, що така форма більш зручна, ніж розсилка масових повідомлень по електронній пошті.

Блог може бути використаний як середовище для мережевої спільноти.

Таке використання блогу цілком допустимо і виправдано, оскільки багато блогів мають додаткові переваги перед форумами: можливість публікувати в тексті повідомлення мультимедійні і html-фрагменти, можливість перехресних зв'язків між кількома гілками дискусій.

Читати більше...

Практичні завдання
  • Перегляньте приклади вчительських і учнівських блогів
  • Створіть свій власний блог
  • Опублікуйте повідомлення та перехресні коментарі до повідомлень ваших колег
  • Додайте в блозі посилання на ресурси,близькі до тематики вашого блогу
  • Проведіть мережеве опитування,використовуючи можливості блогу.
  • Виділіть основні теми в своєму блозі і використовуйте їх як ярликі в класифікації.

Самостійна робота

Закінчіть створення блогу за обраною темою. Розмістіть адресу на власній сторінці ВІКІ.


Корисні посилання

1.Блог. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3

2.On-line помощь при ведении блога на Blogger.com http://blogohelp.blogspot.com/

3.Учимся с Google и другими // http://edublogru.blogspot.com/

4.Блог вчителя української мови Вінницької Н.М. // http://nathaliavg.blogspot.com/

5.Блог вчителя початкових класів Стельмащук С.А. // http://stelmashuksvetlana.blogspot.com/

6.Блог вчителя початкових класів Малявіної Т.В. // http://malyavina12.blogspot.com/

7.Блог учителя початкових класів Нефьодової Т.А. // http://vseznajko35.blogspot.com/

8.Блог вчителя англійської мови Шелест Н.В. //  http://nataliashelest.blogspot.com/

9.Блог вчителів інформатики Січового колегіуму // http://kolegiym.blogspot.com/

10.Блог Ванчицького Анатолія // http://tolik.rovno.ua/?p=184

11.Створення блогу// http://dilomova.org.ua/?p=429